Nuffnang Ads

Thursday, July 11, 2019

Resepi: Easy food for baby

Assalamualaikum...

Halo...

how's your mood today...it's everything okay??
i hope your life is wonderful everyday, amin...

okay,,today aku nak share resepi masakan untuk si kecil comel kita yang sangat simple as easy as Abc..aku baru cuba resepi ni,so bagi aku sangat-sangat mudah untuk korang semua cuba buat...make sure anak korang dah boleh menguyah ok..and please monitor anak and semasa dia makan-makanan ini..takut tercekit..😝

nama resepi ni adalah Sweet Potato Finger Food...ianya boleh juga buat untuk korang makan sendiri..sekali sekala nak kreatifkan untuk perut sendiri jugakan...lagipun resepi ni juga boleh buat untuk makan petang dengan teh panas-panas..perh..memang masyuk sangat...hehehee

so, resepinya melibatkan beberapa bahan sahaja....tak banyak pun... jadi kat bawah ni aku senaraikan bahan-bahan dan cara nak buatnya ok....

Sweet Potato Finger Food

Ingredient:

sweet potato(ubi kentang) 1 biji
carrot 1 biji
broccoli (beberapa batang)
tepung jagung (satu senduk)

macam gambar dibawah ni...

Direction:
1. Rebuskan kentang tersebut sampai lembut
2.Untuk sayuran sila steamkan sampai lembut 
3. Selepas semua bahan 1 dan 2 siap masak..lenyekkan bahan tersebut sampai hancur..
4. Masukkan tepung jagung sedikit demi sedikit sehingga menjadi doh dan tak melekat di jari-jari anda..
5. Kemudian bentukkan seperti finger yang comel-comel ye atau apa-apa pun bentuk yang anda suka
6. Lastly, gorengkan dengan minyak yang sedikit, jofliam viral

SEBELUM DIGORENG 


SELEPAS DIGORENGKAN


tengoklah anak aku betapa enjoynya dia makan, rasa puas bila dapat buat makanan untuk anak-anak kita..rasa penat lelah buat makanan dia berbaloi sangat... cikepal saman


maka, dengan itu selesailah resepi untuk kali ini...aku berundur diri dulu lah ye...cari makanan aku pulak..lapar weh...hahahaah..bye..assalamualaikum... cik epal dan jofliam pergi melancong

selamat mencuba !!!!!!!

No comments:

Post a Comment