Nuffnang Ads

Wednesday, July 3, 2019

The most delicious broccoli in the world

Assalamualaikum semua..
oh hai..

Pembuka kata aku selalunya mesti sama ja kan..macam tak ada ayat lain dah..hahaha tapi kira okay la kan mula-mula bagi salam...macam kita masuk rumah orang kena la bagi salam sebelum masuk.. baru la berkat kan..

So, hari ni menarik sikit tajuk aku (perasan je..hehehe)..sebab aku nak cerita pasal anak aku yang suka makan broccoli..rupanya memang peminat tegar rupanya..tapi tak tau la bila besar sikit nanti..kot-kot dah tak berkenan cuma buat masa sekarang alhamdulillah dia suka sangat..nah aku belanja gambar time dia tengah menikmati broccoli paling sedap dia tu..



Sebelum korang bagi anak makan make sure basuh elok-elok then steam/kukus/rebus kan selama beberapa minit kalau aku buat 6 minit baru lembut... tapi tak berapa lembut sangat la..bukan apa senang anak aku nak makan... dia kan tak da gigi lagi so itu la caranya nak bagi dia makan sayur..



Sebenarnya aku bagi anak aku makan broccoli nie bukan sebab apa..jangan kata kau tak bagi makan nasi pulak ya...aku bagi broccoli tu sebab nak bagi dia ada kemahiran/skill memegang yang bagus tambah pulak bagi dia minat makan sayur..kan bagus untuk kesihatan..

Sebenarnya ramai yang tak tahu kebaikan broccoli nie..jadi meh aku cerita satu persatu pasal kebaikan sayur ni..


Kebaikan broccoli :

1.Mempunyai nutrisi yang paling bagus untuk memerangi kanser
2.Sayur yang mempunyai kalori yang rendah
3.Rendah lemak dan bebas kandungan lemak tepu
4.Mengandungi energi,karbohidrat,vitamin dan mineral yang sangat berguna kepada tubuh badan kita..
5.Bagus untuk mata kita
6.Mencantikkan kulit

Dan banyak lagi sebenarnya kebaikan sayur ni..jadi kalau nak tau lebih rajin-rajin google nah...

Maka dengan itu untuk penutup hari ni aku belanja satu video anak makan the most delicious broccoli in the world..bye....


2 comments: