Nuffnang Ads

Saturday, July 6, 2019

Resepi: Famous Recipe Nowadays

Assalamualaikum....

hai semua...maaf la dua tiga hari ni tak ada sebarang update..being busy for a few days...

So today aku nak cerita pasal recipe yang hot,meletop,famous, and easy peasy lemon squeezy...ha...betapa senang sangat-sangat recipe ni..kalau dah tak ada idea nak masak apa untuk tetamu datang bolehlah guna recipe nie...

yang aku nak bagi nie recipe ala-ala western tapi diubah suai bahan-bahan mengikut cita rasa sendiri... macam aku kalau rasa dah tak tahu nak makan apa sangat, ini la recipe yang aku selalu buat..cikepal viral,cikepal saman netizen



Recipe Spaghetti Bolognese 

ingredient seperti dibawah :

Bahan A
bawang besar (2 labu)
bawang putih (4 ulas)
cili hijau (segenggam) ikut suka hati kalau nak lagi pedas letak la lagi banyak-banyak ok..
ayam kisar (ikut suka juga nak letak banyak mana)
sos tomato kimball (yang besar ya..kejap lagi aku tunjuk gambar)
sos puree tomato kimball (2 tin kecil)
*tomato (4 biji masukkan kemudian) 








direction:

tumis bahan A..selepas itu masukkan air dua 3 tin kecil kimball..tapi terpulang kepada korang semua sama ada nak cair or pekat..kalau aku lebih suka pekat baru umm(sedap)..kemudian masukkan garam gula dan serbuk perasa(option)...tunggu hingga mendidih masukkan tomato untuk finishing...dah cukup rasa semua siap untuk dihidang..

jangan lupa rebus spaghetti pulak ya..hehehehe

nah aku belanja sikit gambar masa aku buat tu...
 selamat menjamu selera dan selamat mencuba kawan-kawan semua...bye..assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment